att lita på någon.

visst är det så att man väljer vilka man kan lita på och inte,
och att trots att man litar på två "lika mycket" ,så litar man endå på en av dom liite mer än den andra?
Och man kan faktist inte lita på någon till 100%, för någon gång i livet kommer endå den att svika dig,
och om du skulle lita på den till 100% så skulle du inte tänka den där tanken att
 " tänk om han/hon berättar vidare det till någon annan?" för då litar du ju inte på den till 100% eller hur?
Den enda man kan lita på till 100% är sig själv, sen kan man lita mycket på vänner och familj, men det
finns ingen som du kan lita på mer än dig själv, för man kan inte kontrollera andra människor,
man kan inte säga "lova att inte berätta detta för någon" för även om du tror att den inte kommer
berätta det för någon, så vet du inte vad den säger bakom ryggen på dig.
Men sen ska man ju inte säga att alla är sånna, för det finns ju faktiskt folk som man kan lita på,
som alltid finns där när man behöver det, och som sitter och lyssnar på ens problem, och visst
måste man säga att det är skönt att få prata ut med någon man verkligen litar på, så därför ska
man inte sluta lita på folk för att "den kanske berättar vidare" , för tänk att gå runt , dagarna ut med något
som verkligen tynger ner en och låtsas att allt är bra, för att man inte har någon att lita på,
någon som man kan berätta det för.
Själv har jag fyra stycken jag kan lita på extremt mycket, mamma,ampan,arissa och lovisa
sen finns det ju självklart en massa som jag kan lita på mycket, men ingen som jag kan lita på mer än
vad jag kan lita på dom, ta vara på dom som verkligen betyder något för dig, för man kanske tänker att
man klarar sig utan dom, men när dom verkligen är borta inser man vad man hade...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback