DAG TJUGOTRE

en återkommande mardröm

haha jag har en mardöm jag har haft sen jag var riktigt liten och bodde i öjaby. jag var alltså typ 5 år.

jag ligger och sover, plötsligt vaknar jag av att min yngsta storebror och min storasyster sitter och spelar kort på golvet nedanför min säng. Alla är lika små som vi var för 11 år sedan, vilket jag tycker är lite konstigt att vi inte åldras. Iallafall så kommer helt plötsligt lisebergskaninen in i sovrummet...? och den är jätte elak! den slänger upp alla kort i luften och tänker ta med mig till ett dinosaurieland. Min bror är världens bästa och räddar mig från den här elaka kaninen... och låser in mig på toan. När jag öppnar toalocket dras jag plötsligt ner i toan och in i ett land med orange himmel, blå palmer, röda moln och gult vatten. Men jag är inte ensam, min mormor är med mig. Plötsligt kommer den där kaninen fram och tar mormor, jag sitter där själv och vet inte vad jag ska göra, så jag tar upp min snuttefilt som inte längre var brun utan en läskig lila färg. Min mormor är nu borta och kommer aldrig mer tillbaka, och jag bestämmer mig för att leta upp henne, så jag går på världens resa och bakom en buske ser jag kaninen med en hund som kan prata, dom säger något om en stig som man måste gå.

och där vaknar jag. jätte rädd. helt sjukt. det är en dröm jag skulle tycka va helt random och konstig om jag aldrig drömt den förut, men nu är den helt plötsligt läskig?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback