DAG FEMTON

ett vinter minne

från när jag var lite mindre, säkert 5 år eller något sånt.
pappa skottar alltid upp en stor hög med snö på parkeringen till stugan.
Där lekte jag och lovisa när vi var mindre med våra inbygda stjärtlappar (?).
Vi åkte iaf ner för den där backen och så kände jag plötsligt hur det började svida på näsan.
Och som tur är stod pappa väldigt nära så jag kunde springa till honom.
Jag har ingen aning om vad den lilla plutten på näsan är för något, men det gör tydligen pappa och vi åker in till den "stora byn" för att gå på lasarettet.
Det visade sig efter någon timme på lasarettet att jag hade en svinkoppa (!) på näsan.
Jag fick iaf salva och sen fick jag åka hem.

"Svinkoppor, som även kallas impetigo, är en ytlig, smittsam hudinfektion som beror på bakterier"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback