SAGOR FÖR BARN SOM ÄR VUXNA NU

vi har en uppgift.
vi ska hitta fem ord som man hört men inte vet vad dom betyder riktigt/
som håller på att dö ut/ ord som man aldrig hört förut..
lätt uppgift tänkte jag först... men när jag har suttit här och försökt komma på 5 ord,
kommer jag inte fram till något alls.
När jag efter minst en halvtimmes tänkande har skrivit ner 4 ord
och meningar till det kommer jag på att man kan söka på internet... smart jana!

här är iallafall orden:

  1. Min äldsta bror är ett brudebarn.
  2. Jag tog taberas på brödet.
  3. Hon var deklasserad i hennes gamla klass.
  4. Hon hade ett pillemariskt leende.
  5. Jag ska bara hämta min velociped.

vad dom betyder får ni helt enkelt söka upp själv, annars slänger jag in det imon :)


imon ska vi även på något som kallas dag X,
vad det är har jag faktiskt inte riktigt fattat ännu, men det kan bli intressant! :) (Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback