HÅRKNUT DEL 2

  • Börja med att sätta upp allt hår i en toffs någon cm ovanför
    hårfästet i nacken, den ska inte sitta allt för tajt utan låt det 
    vara ett litet mellanrum mellan skalle och snodd.
  • Dela upp håret i två delar och lättast är nog om du även sätter
    toffsar i ändarna på håret.
  • Ta den vänstra delen i handen och låt den andra hänga kvar.
    Nu ska du "göra ett hål" mellan snodden och skallen. I det hålet
    ska du trä igenom det håret du håller i handen, underifrån så att
    håret sticker upp ur hålet. Dra ut hela håret ur hålet.
  • Nu ska du ta även den högra delen. Håll kvar den vänstra delen
    i den vänstra handen och håll den rakt ut. Ta den högra delen och 
    bilda ett kors, lägg över och vik under den vänstra delen. Fäst med 
    några hårnålar och använd hårspray.
  • Nu ska du vara klar, om du inte är nöjd får du göra om igen :)
förlåt för att bilderna ser så konstiga ut, kameran ville inte som jag ville...
och håret på dockan va inte så bra, och jag gjorde det lite snabbt.
Det blir säkert mycket finare på er! och sen har jag en till variant på lager,
men jennie tjatar om att jag måste sluta så jag slänger in det senare ;)

Kommentarer
Anonym säger:

hejsan!

Undrar om du har "förlorat" några vänner nu under gymnasie tiden? isf varför!UNDERBAT BLOGG!!

2011-10-25 | 19:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback