WORDS WON'T BRING US DOWN

Det finns något som jag tänker på varenda gång
något känns svårt och jag är redo att backa.

När jag gick på mellanstadiet, i 5:e klass tror jag,
så började det en ny kille i min klass. Hans kusin
gick redan i klassen, så självklart umgicks han mycket
med henne. Detta gjorde att han fick bra kontakt med
tjejerna, men inte med killarna. Och alla vet hur killar
är i den åldern, man ska tryckas ner så hårt att man inte
orkar ställa sig upp igen. Dom mobbade honom dagligen.

Men han gjorde något som ingen annan vågade.
Han ställde sig och skulle sjunga en engelsk låt för hela klassen.
Han ställde sig där och skulle sjunga i'm beautiful med christina aguilera.
Han försökte, och försökte. Han gav sig verkligen inte. Men han fick
knappt fram några ord heller.

Jag tänker på det rätt ofta jag. Hur jag tyckte så synd om honom då
men hur stark jag ser honom idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback