FINLAND

Igår kom jag hem från historiens sämsta och krångligaste semester, någonsin. Ingen sol, inget bad, ingen glass, ingen torghandel, ingen bränna och bara en massa krabb hela tiden. Men det gjorde inget, för det betyder mer shopping, och vart är bättre att shoppa än på finnarnas enorma köpcentrum som dessutom har sommarrea just nu?!
 
Jag har länge spanat och suktat efter Tove Jansson små verk, mina favoritfigurer som har det där lilla extra. Jag pratar såklart om Muminfigurerna. Länge velat börja samla på Arabias muggar, och hela 5 stycken fick följa med mig hem till vår lilla lägenhet. Nu kan vi dricka kaffe i våra fina muggar, trots att ingen av oss riktigt orkar koka kaffe, typ någonsin. Så vi får dricka vatten... ur våra fina muggar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback